Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Autogol ili žrtva figure vladike Artemija

Komentari (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 22 novembar 2010 16:28
Milena Matić
Teško je nama, običnim smrtnicima, da sudimo o crkvenim stvarima. Čak nam je neprijatno, bolno, mučno.
Meni se ova nemila situacija, ipak, učinila kao još jedan ekser u sanduk pokojnog srpstva.
Narodni muzej je zatvoren; Narodna biblioteka je zatvorena; Muzej savremene umetnosti je zatvoren; srpska Vojska je uništena, zdravstvo kompromitovano, jezik i pismo polatiničeni i istisnuti sa scene; škola ubolonjena, skupa i loša; poljoprivreda opustošena i zaboravljena; zemlja zatrovana; voda privatizovana; - jedino što je još bilo luča u ovom gladnom i mračnom životu - Sveta Srpska Pravoslavna Crkva je sad na redu da bude ukaljana i razbijena.
I kada se to desi, a očigledno se na tome intenzivno radi, nećemo biti dobri ni da sedimo pod onom jednom fantomskom šljivom.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 22 novembar 2010 16:43
@@
A možda samo hoće narodu da pokaže da još uvek postoji neko ko može da im kaže "NEĆU"
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 22 novembar 2010 17:00
Vrt Toronto
U Torontu ima samo 7 hiljada potpisanih pristalica Vladike Artemija.
U celom svetu osim Srbije ima oko 700 hiljada.
Prosetajte facebook-om pa se uverite.
Veoma neozbiljan tekst.
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 22 novembar 2010 17:13
M.I.T.
Dragi mladi autore,
Da biste znali "šta biva sa onih 6-7 vladika" koji su glasali protiv, trebalo bi da vidite zašto su tako glasali. Kad budete znali zašto, možete pretpostaviti šta će s njima biti. Za sada je bitno samo to da je Sabor velikom većinom odlučio ovako kako je odlučio. U budućnosti se ta većina može i osuti, ali i ojačati. To zavisi od mnogo čega, pa i od toga koliko će još Artemije da pravi štetu.
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 22 novembar 2010 17:29
prosecan.srbin@mail.com
Odlična analiza. Što tuđom što svojom voljom rešio sam da što manje informcija po ovom pitanju (eventualnom raskolu) primam kako ne bih došao u iskušenje da nekoga optužim. Nisam od onih koji govori svi su oni loši i rade samo za svoj interes nehajući za naraod, samo su im se interesi razišli pa sad teraju nas da se odlučimo na koju ćemo stranu. Međutim, bojim se da ovoj mojoj nazovi nezainteresovanosti više nema mesta. Neko od episkopa moje Crkve nije u pravu i to je krupna i opasna stvar. Naknadno sam se zaintersovao za situaciji i da vidim šta kažu ovi sa B92 kako bih znao šta je istina. Nekoliko puta sam učestvovao u događajima koje je prenela B92 i sve je bilo suprotno onom što su oni preneli i posmatrajući njihove izveštaje povodom ove situacije došao sam do zaključka. Međutim nije moje da pljujem po vladikama (nedao Bog) već se samo glasno pitam kakvo li nas iskušenje posle ovoga čeka, jer valja se kajati svima nama, a ovako grešnima jedino veliko iskušenje može pomoći. Zato molim da se svi smirimo, pomolimo Bogu da ne zovemo muku na vrat, jer neko veliko iskušenje nismo spremni da prebrodimo. Istina će ionako doći, al koliko nas će se spasiti?
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 22 novembar 2010 18:33
hiperborejac
Treba citirati kompletnu izreku " Sila Boga ne moli- Bog silu ne voli " .. pa je postavi na svoje mesto... malo kasnije
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 22 novembar 2010 19:05
Anta
Ono što je u srpskoj politici bio godinama Buk Drašković, to je u crkvi vladika Artemije....
i prosto mi je neshvatljivo da ima veliki broj ljudi koji u tom čoveku vide neku nadu i snagu koja se suprotstavlja urušavanju svega srpskog...radi se zapravo o tipičnom primeru korisne marionete , koga su neprijatelji vešto doveli do situacije koju sad gledamo...
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 22 novembar 2010 19:55
Predrag
Izuzetno uravnotezen i jezgrovit stav, svaka cast autoru.
Ovaj tekst, je primer poziva na pomirenje u teskoj situaciji, u kojoj se, crkva nasla.
Nadajmo se da ce se i odgovorni u crkvi rukovoditi hriscanskim nacinom resavanja ovako teske situacije.
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 22 novembar 2010 20:15
Petar Janketić
Cenim autorovo mišljenje kao prilično objektivno, ali se ne slažem s njim u sledećem:
Pokazao je da ugled koji uživa u Eparhiji, lako može da izgubi, jer je de fakto sa delom svojih duhovnih čada, ušao u manstire bez saglasnosti igumana tih manastira, iako je neke od njih sam postavio. Na ovaj način priznao je podelu među sopstvenim monaštvom, što je svakako greška. Greška i prema njima, koje je duhovno vodio sve do umirovljenja, a greška i prema samome sebi, jer se odrekao iz samo njemu znanih razloga monaštva koje nije napustilo manastire, ali ga ipak poštuje i ceni kao duhovnog oca.
I sami shvatate da v.Artemije tvrdi da je on jedini kanonski episkop Eparhije Raško-Prizrenske, stoga njemu kao nadležnom episkopu ne treba saglasnost igumana da bi ušao u manastir u svojoj eparhiji, tako da je vaša gornja teza apsolutno pogrešna. I naravno da priznaje podelu među svojim monaštvom, a svi oni koji su ga iskreno poštovali oni su zajedno s njim, a svi oni koji su ostali (iz straha ili ubeđenja, svejedno) uz Teodosija, oni ga više i ne cene. To je činjenica što se tiče ERP, kao što je činjenica da u drugim eparhijama SPC on ima priličnu podršku među monaštvom.

Šta je v.Artemije postigao odlaskom na Kosmet?

1. Kao jedini zakoniti Raško-Prizrenski episkop on je po Svetim Kanonima imao pravo da sveštenodejstvuje samo u svojoj eparhiji, ali ne i u tuđim eparhijama ako nema dozvolu nadležnog episkopa. Međutim, nakon što je on nasilno proteran iz svoje eparhije on sad ima pravo da činodejstvuje bilo gde npr. u Srbiji.

2. Njegovim proterivanjem sa Kosmeta, v.Artemije je osvetlio skrivanu činjenicu da vrh SPC priznaje nezavisnost Kosova, jer su oni uspostavili saradnju sa organizacijom Šiptara nastaloj od terorističke OVK-a s ciljem da ta "institucija tzv. države Kosovo" protera v.Artemija iz njegove kanonske eparhije.

Takođe se ne slažem s Vama da v.Artemije ima nekoliko desetina sledbenika. Očigledno ste zaboravili na onih 15000 potpisa iz aprila.
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 22 novembar 2010 20:22
Maša
Samo jedan komentar.
Pa jeste, na vašu žalost, Crkvu je stvaralo mišljenje većine vladika ili episkopa. Zato je bilo toliko raskola na počecima vere. To zna svako ko je proučavao istoriju Crkve hrišćanske. Episkopi su glasali na velikim Saborima i uopšte nisu bili jednoglasni. A onda se manjina priklanjala mišljenju većine, ili su otpadali od Crkve. Upravo tako, GLASANjEM su izglasane odluke prvih 7. hrišćanskih Sabora, počevši od 4. veka. Tako, glasanjem, je odlučeno koje su knjige kanonske a koje to nisu, itd itd.
Bilo je onih koji su mislili drukčije. Tu je negde i nastala napetost između raznih episkopija, kasnije se Rimska izdvojila sa svojim tumačenjima.
Upravo protestanti kritikuju Crkvu zbog tog glasanja. Kažu neki od njih da to što su glasovima odlučili o mnogim doktrinama koje su usvojene ne govori da su to i Božije doktrine, pa kažu "Samo Sv. Pismo" (Luter) je merilo vere. Ali se Pravoslavna crkva razvijala na tim temeljima Sabora. To sve naše vladike moraju da znaju, jer sve naše vladike znaju dobro Istoriju Crkve i teologiju. Ne brinite,imamo veoma obrazovane vladike.
A to što sad ima saopštenja za javnost, pa to je bilo i u vreme stare Crkve! Apostoli su odluke pisali ili govorili glasno na trgovima. Sada postoje te pres-konferencije. Crkva na neki način mora da odgovara duhu vremena, ali to ne menja njenu srž. Da je bolje, Crkva bi se oglašavala svaki put kada se neko zlo desi, jer ona treba da oblikuje takođe javno mnjenje, mišljenje hrišćansko o stvarima treba nekako da se čuje. Hrišćani ne treba da se kao sveće stave pod sto, nego da svi vide njihovu svetlost! Ovaj narod treba više da se obrazuje, to treba da radi Sinod i svojim saopštenjima.
Crkva treba više i socijalno da se angažuje. I treba mlađoj populaciji da se približi. Mislim da to sad radi više i bolje. Npr. nastup na Sajmu knjiga, itd.
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 22 novembar 2010 20:36
Igor
Da. Odličan, uravnotežen tekst, čak i duhovit, o ozbiljnoj i mučnoj temi.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 22 novembar 2010 21:13
Petar Janketić
@Maša
A onda se manjina priklanjala mišljenju većine, ili su otpadali od Crkve.
Ovo apsolutno nije istina.

Da li ste ikad čuli za razbojničke Sabore s obzirom da pominjete istoriju Crkve?

Da li ste čuli za Sv.Marka Efeskog koji je bio jedini episkop u čitavom tadašnjem pravoslavnom svetu koji nije hteo da potpiše uniju sa papom uprkos svim ostalim patrijarsima i episkopima? Tada je sa administrativnog gledišta, cela Pravoslavna Crkva potpisala uniju sa papom, izuzev Sv.Marka Efeskog, ali on zbog toga nije otpao od Crkve, već se čitava punoća Crkve sačuvala u njemu.

Da li ste čuli za Sv.Jovana Zlatoustog, Patrijarha Carigradskog, koji je raščinjen od strane Sabora i prognan u izgnanstvo, a kojem je zatim opet na sledećem Saboru potvrđeno svrgnuće i još dosuđeno odlučenje od Crkve? Ali on to nikada nije priznao već je do kraja svog života sebe smatrao Patrijarhom Carigradskim i neprekidno sveštenodejstvovao, ali on tim ne prihvatanjem bezakone presude Sabora nije otpao od Crkve, već naprotiv, on je danas jedan od najvećih svetitelja u pravoslavnoj Crkvi.

Ima ovakvih slučajeva još dosta u istoriji Crkve, a upravo smo i mi svedoci najnovijeg bezakonog raščinjenja vladike Artemija koji nije ni milimetar odstupio od ispovedanja dogmata pravoslavne vere za razliku od ekumenista koji su ga raščinili, koji misle da im je sad nesmetan put u uniju sa papom.
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 22 novembar 2010 21:29
Maro
SPC je morala na vrijeme penzionisati i strogo konfinisati vladiku Artemija i ne dozvoliti mu da pravi stetu pravoslavnoj crkvi i Srpstvu.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 22 novembar 2010 22:06
Sin Jadrana
U ovakvoj situaciji na jednoj strani je sila zemaljska a na drugoj Duh Sveti. Artemije je na drugoj strani i zato ima moju podršku. Mi iz Crnogorske pravoslavne Crkve najbolje znamo kako je kad nam oni koji su nam najbliži okrenu leđa. Na kraju, Artemije je, kao i naš arhiepiskop Mihailo, primer egzistencije hristosvesnosti u ovom svijetu koji se sve više okreće Mamonu.
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 22 novembar 2010 22:19
Byakuya
@Anta

Slažem se u potpunosti

On je 90-tih otvoreno radio za NATO pakt, a posle i za DOS, a u međuvremenu je pozivao(valjda je i to po kanonima) SM da se ubije, a za posle 2000. me mrzi da pišem(ima mnogo)
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 22 novembar 2010 22:56
trn
Citam komentare i nekako pada u oci da su svi skoncentrisani samo na poslednju epizodu (rascinjenje vladike Artemija nadglasavanjem).
Rascinjavanje je odgovor Svetog Sabora na odbijanje Vladike da prihvati da mu je Eparhija oduzeta i da nesme da ide na Kosmet.
Eparhija mu je oduzeta navodno zbog finansijskih malverzacija. Proglasen je krivim od Sabora i doneta je odluka o oduzimanju.
Problem je taj, sto nista nije dokazano, niti je bilo sudjenja za navedene greske.
Kako biste se vi osecali da vas optuze i osude bez sudjenja, i da nosite ljagu zauvek, bez ikakvog sudskog procesa koji dokazuje vasu krivicu?
To je ono na sta se Vladika poziva, pravo da se njegova krivica dokaze pre nego ga neko proglasi krivim.
Ako je morao da bude odstranjen zbog nepodobnosti, mogli su to da izvedu na daleko dostojanstveniji nacin.
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 22 novembar 2010 22:57
@Maro
ma mogla je da zamoli Homena"jezivog" da joj demokratski reši problem zvani "Artemije"...
Ježim se od Vašeg olakog presuđivanja i kažnjavanja.
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 22 novembar 2010 23:33
pele
Najveću štetu SPC prave BT, njegov patrijarh i episkopi koji predentuju da budu kardinali. To je svakom iskrenom i poštenom verniku jasno, a pokazaće i buduće vreme.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 22 novembar 2010 23:37
Hernanes
Neće biti prvi put da Crkvu narod brani i spašava od episkopa.
Odzvanjaju jasno reči Sv. Nikolaja: "Crkvo, ko te upropasti, reci? Upropastiše te sa oltara žreci!"
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 22 novembar 2010 23:45
Miroslav
Sada se u punoj meri vidi kolika je nemoć crkve da svoje optužbe potkrepe dokazima, pa surovom silom deluje po Vladici Artemiju. Tu se kao partner pokazala u pravom svetlu i "država" pa će verovatno Vladika Artemije biti kriv za sve. Potsetiću da je on podigao tužbu protiv Nato-a, a sinod je povukao, da niko na KiM nije odgovarao za paljenje i rušenje svetinja...a za koji dan će protiv V.Artemija podići optužnicu za uzurpaciju imovine! Jezivo nema šta.
Svedoci smo tolikih izliva ljubavi naših doživotnih članova sinoda prema svima na ovome svetu (uključujući i one šamane i ljudoždere iz svetskog saveta crkava, iz kojeg je trebalo da se istupi odlukom sinoda, pa mačku o rep), jedino su kod Vladike Artemija malo zatajili. Ima i nekih odluka sinoda o načinu služenja Liturgije, koje je neko opet okačio mačku o rep, pa je radio po svome, iako je Patrijarh Pavle na tome insistirao, videći u kojem pravcu idu stvari. A sada se ti isti kriju iza blaženopočivšeg Patrijarha Pavla.
A da li je glasanje rešenje za sve, videće se uskoro. Jer Hristos nije tamo gde je većina, već gde je istina!
Preporuke:
0
0
21 utorak, 23 novembar 2010 00:15
Voja
I Artemije i Irinej igraju za istog gazdu kome je u interesu raskol u SPC.

Ne treba zaboraviti da je Artemije imao jako dobru saradnju s Amerikancima na Kosovu gde je između ostalog s njihovim parama pokrenuo KiM radio iz Čaglavice. Kasnije je počeo sve više da baca drvlje i kamenje na okupatore i sebi stvara imidž velikog branitelja srpstva na KiM.

Irineja je suvišno komentarisati ali ipak pođimo od toga da su mu namere iskrene (a ubeđen sam da nisu). Čovek koji tek par dana posle izbora na funkciju poglavara SPC daje nekorektne ozjave o filozofiji i psihologiji druge religije, kršeći na taj način duh hrišćanstva, sebi i svojoj zajednici stvara neprijatelje i nije za tu poziciju za koju je izabran. Zadržaću se na ovoj "greški" poglavara SPC.
Preporuke:
0
0
22 utorak, 23 novembar 2010 00:24
Mari za Antu
Ni kraće, ni jasnije, ni istinitije!
Anto, gde ste dosad bili?
Preporuke:
0
0
23 utorak, 23 novembar 2010 02:44
Dr Filip Levi
Poznajući pravoslavlje, jedino što mogu da kažem je da je Njegovo Preosveštenstvo, episkop raško-prizrenski Artemije ostao veran SPC, a time ostavio i zalog budućem vaspostavljanju poretka u SPC kada za to bude došao pravi čas, tj. kada se steknu uslovi. Episkom Artemije nema ni jednu moralnu mrlju na svom liku i delu, a takođe nije podložan promeni vere i stava kojim se naučio od sv. Ave Justina Ćelijskog, za razliku od braće mu arhijereja, pa je došao sada u nemilost sličnu svima onima koji ne daju na Hrista i na narod Božji, nego ga brane polažuči život svoj kao pastir dobri za ovce svoje. Na Mnogaja Ljeta, vladiko Artemije!
Preporuke:
0
0
24 utorak, 23 novembar 2010 03:08
Dr Filip Levi
Da bismo ptvar poredili lakše ali i kvalitetno rasuđivali a nikome presuđivali kao što je to neko uradio episkopu Artemiju ovih dana, poslušajmo ove reči:

I u vladikinom slučaju važe reči njegovog duhovnog oca, svetog Justina Popovića, koji je udbašima, koji su ga stalno pratili, jednom rekao:

“Ja znam da vi mene ne mrzite, nego onaj što je u vama (đavo), mrzi Onoga što je u meni (Boga)”
Preporuke:
0
0
25 utorak, 23 novembar 2010 05:15
Metohit
Oči i uši svakodnevno nam truju. Ko prima srcem zna - Vladika Artemije.Dostojan.
Preporuke:
0
0
26 utorak, 23 novembar 2010 09:21
Danilo
Hej,hej,cekajte,malo,ljudi moji,nije ovdje problem samo Vladika Artemije.Pricajmo o sustini nastalog problema,kako ga nazvasmo,raskola u SPC.
Nije raskol poceo od Vladike Artemija i nekih financijskih nepravilnosti u njegovoj eparhiji.
Problem je dubok,najdublji moguci,a manifestuje se u ekumenizmu i unijacenju srpskog naroda.
Pricajmo o 13 Vladika koji su bili na strani Artemija,a ne samo o Artemiju.Sta ce biti sa tih 13 Vladika.Neko rece da ce se manjina prikloniti vecini.Nece,gospodo,to svi znaju koji poznaju srpski narod.
Ja cu vam reci nesto o srpskom narodu zapadno od Drine.Nece se taj narod unijatiti,nece,nema sanse.Dosta je bilo klanja srpskog naroda od Trebinja do Jasenovca.Nece taj narod slaviti svetog Alojzija Stepinca,nece,budite sigurni.Vi u Srbiji mozete filozofirati i voditi debate koliko god hocete jer vas ustase nikada nisu klale.70 katolickih svestenika po imenu i prezimenu je poznato kao direktni ucesnici u pokoljima srpskog naroda.Zato se Papa nama ne treba izvinjavati,sto ce nam njegovo izvinjenje i kad bi se htio izviniti.
Srbi u Srpskoj drukcije misle nego Srbi u Beogradu,iako smo svi Srbi.
Pitajte casnog Vladiku Jefrema Banjaluckog sta on misli o ekumenizmu.On je protiv toga zla i cijela R.Srpska(1,4 milona)ce poci za njim.To je castan covjek i pravi Srbin.Neka Sinod pokusa njega da ukloni,pa cete vidjeti na sta ce naici.I nije on sam u Srpskoj.Tu narod odredjuje sudbinu svoje vjere,crkve i drzave.
15 novembra 2010.Predsjednik Srpske Dodik i delegati Skuspstine su prvo polozili VJERSKU ZAKLETVU da ce braniti nasu svetinju,R.Srpsku u crkvi Svete Trojice(bio je prisutan i ruski ambasador u BiH,Harcenko)pa se,tek poslije odigrala inauguracija u Skupstini.
Dragi Srbi iz Srbije naucite nesto od vase brace preko Drine.
Preporuke:
0
0
27 utorak, 23 novembar 2010 11:13
slučajni prolaznik
Autor je izgleda opsednut Blankom Vlašić pa mu se priviđa i u liku majušnog vladike. Ne, gospodine Đikiću, ne diže vladika nikakvu letvicu. On se bacio na prugu kojom prema provaliji juri pomahnitali voz. Ako ga mašinovođa uoči i zaustavi voz on je uspeo u svojoj misiji. Ako ga pregazi a ipak se voz zaustavi, on je uspeo u svojoj misiji. Ako se ne zaustavi onda se džabe žrtvovao.
Sviđa mi se i komentar Ante, samo ako mu vladika liči na Vuka, onda verovatno ima i neki Sloba, Mira, Voja, Holbruk.....
Preporuke:
0
0
28 utorak, 23 novembar 2010 11:44
srdjan
ako je uopste vise vazno: vladika je zaista zavlacio ruku tudj dzep!
Preporuke:
0
0
29 utorak, 23 novembar 2010 11:51
Metohit
Kosovo je grdno sudilište i za crkvu.Nije prošla ispit.
Crkva koja se obrušava na jednog svog vladiku a poziva na mirno prihvatanje demonstriranja bolesti i greha, naziva licemerno albanski narod časnim, na mestu gde je taj isti narod pobio i proterao hiljade ljudi,i zbunjuje sopstveni narod po pitanju služenja .........spremna je za doček pape.
Preporuke:
0
0
30 utorak, 23 novembar 2010 11:54
@Danilo
Potpuno se slažem sa Vama po ovom pitanju. Ono što me buni je - kako Vi sa tako jasnim i čvrstim stavom po pitanju SPC možete imati razumevanja i simpatije za SNS? Kako tu ne vidite iste stvari koje, u slučaju SPC, ispravno sagledavate? Zar ne prepoznajete istu matricu?
U pravu ste kad kažete da ima šta da se nauči od Srba preko Drine, i trebalo bi da učimo.
Da li bi Vi voleli da Toma Nikolić vodi Republiku Srpsku, i ako bi voleli objasnite mi u čemu vidite njeogove kvalitete koji zadovoljavaju kriterijume čvrstine iz Vašeg komentara na ovaj tekst. Nije li on pogazio zakletvu datu u Crkvi?
Preporuke:
0
0
31 utorak, 23 novembar 2010 12:22
Jasna Simonović
Savršeno...Posebno mi se sviđa:
"Većinsko glasanje, po hitnom postupku, o tome da li je neko jeretik ili raskolnik je čak i pod pretpostavkom da niko od vladika glasača, nema ``putera na glavi``, nedolično, jer se radi o veoma krupnom pitanju, koje može Crkvu opterećivati decenijama, pa i stolećima, a možda se može mudrije rešiti, kada se ne bi išlo putem parlamentarizma, već putem pokajanja i pomirenja"...

A sviđa mi se i izjava Duška Dugouška! Ne mora da znači da ako se nekom pridružiš to neminovno znači da ćeš prihvatiti neke stvari za koje misliš da su negativne! Naprotiv..To može da bude šansa da i nekome drugom pokažeš Pravi put na prijateljski način...a i šansa za tebe da od života ne praviš sportsku arenu ili ratni performans...

ps Što se "Niša 2013" tiče, sigurna sam da Papa benedikt XVI priprema "darove" dostojne ne samo poglavara Crkve, već Božjeg izaslanika...
Propustiti takvu priliku ulaska u Večni život na "mala vrata" bilo bi nepromišljeno, ako mogu tako prostodušno da se izrazim...Pravoslavni Patrijarsi koji svi ponekad dosegnu domen najvažnijeg među jednakima mogli bi svakako da pomognu...u društvu je uvek lakše...A i lepše...

Mali komentar: Mislim da vera nije deljiva kategorija (niti ima mernu jedinicu u ličnosti ili broju crkava), pa tako i vernici mislim da ne mogu po osnovu vere biti izdeljeni...oni se u veri nalaze u najsvetlijim i najsvetijim koordinatama života...Čak i onda kada kao pripadnici raznih crkava i religija zalutaju u kuloarima taštine, sujete, besa, itd. tražeći izlaz iz bezizlaza, umesto ulaz...

Ali, vi ste to gdine autor opisali mnogo jasnije...sve najbolje...
Preporuke:
0
0
32 utorak, 23 novembar 2010 12:43
Palestinac
Još nije kasno da se vladike manu demokratije i vrate kanonima. Potrebno je da samo primene ono što propovedaju nama običnim hrišćanima. Ako je Bog na strani vladike Artemija, nije važno što vladika trenutno nema većinu u Sinodu.
Preporuke:
0
0
33 utorak, 23 novembar 2010 13:16
Dr Filip Levi
@Danilo

Slažem se. Naučimo od braće preko Drine mnoge stvari, kao i od Jevreja — kako se čuva vera i državnost!
Preporuke:
0
0
34 utorak, 23 novembar 2010 13:35
Dragana
@Petar Janketić
I naravno da priznaje podelu među svojim monaštvom, a svi oni koji su ga iskreno poštovali oni su zajedno s njim, a svi oni koji su ostali (iz straha ili ubeđenja, svejedno) uz Teodosija, oni ga više i ne cene.
Lično poznajem neke od njih i uveravam Vas da to nije tačno. I to baš skroz nije tačno. Neka ih vladika pozove pa ćete videti. Neka se ne ponaša kao Sinod prema njemu.
Preporuke:
0
0
35 utorak, 23 novembar 2010 18:16
Petar Janketić
@Dragana

I naravno da priznaje podelu među svojim monaštvom, a svi oni koji su ga iskreno poštovali oni su zajedno s njim, a svi oni koji su ostali (iz straha ili ubeđenja, svejedno) uz Teodosija, oni ga više i ne cene.


Lično poznajem neke od njih i uveravam Vas da to nije tačno. I to baš skroz nije tačno. Neka ih vladika pozove pa ćete videti.


Čisto sumnjam da će ih vladika Artemije ikada pozvati, jer nije zvao ni ostale monahe koji su otišli u progonstvo zajedno s njim.

Takođe, ako bi ih zvao to bi onda značilo da im nameće svoju volju, a to nije hrišćanski. Sve se mora raditi po slobodnoj volji. A krajnje degutantno bi bilo s njegove strane da poziva ikoga da ga prati u nevolji i stradanju.
I još jednom, vladika Artemije nikoga ne poziva da otkaže poslušnost SPC i da se njemu pridruži. Sve se radi po slobodnoj volji i po sopstvenom ubeđenju i veri u pravednost, moralnost i pravovernost duhovnog oca, vladike Raško-Prizrenskog Artemija.
Preporuke:
0
0
36 utorak, 23 novembar 2010 18:54
deratizacija mozga
Mnogo se u zadnje vreme prica o raskolu u crkvi o tome kako bi jedni da se krste lopatom sluze liturgiju okrenuti prema zapadu a drugi im kao nedaju.Moje misljenje je da su to sporedne stvari potpuno nebitne ja bih postavio jedno drugo pitanje koliko hriscanstva hristoljublja realno danas ima u Srbiji nekako mi se cini da je bog zaboravio nasu adresu.Dragi sunarodnici okrenite se malo oko sebe i sta ce te videti javasluk korupciju nasilje svakojaki nemoral.U ovoj zemlji je 85 odsto pravoslavaca i oko 7 odsto ostalih hriscana ja postavljam pitanje koliko tih ljudi moze da se nazove vernicima kad znamo da manje od petine redovno ide u crkvu izmedju 10 i 15 odsto najvise.Opste stanje duha moralna degradacija izvrtanje sistema vrednosti nije mimoislo ni crkvu moramo iskreno to sebi da priznamo.Nisu episkopi i crkveni velikodostojnici nisu svete krave i u njihovim redovima ima svacega od enormnogom bogacenja preko veza sa raznim politicarima i obavestajnim strukturama vanbracne dece i ko zna kakvog nemorala.Ne zelim da napadam crkvu ali treba da prestanemo da budemo dvolicni i da pojednostavimo sukob Artemije vs Irinej Bulovic i deo sinoda.To je borba za moc a ne borba za spasavanje Srpske duse i pravoslavlja Rima se trebalo bojati pre pet ili sest decenija ali je danas Rimokatolicka crkva u velikoj defanzivi trovanje papa inflitriranje masonske loze P2 i afere sa pranjem mafijaskog novca pocetkom osamdesetih pedofilske afere koje su satrle crkvu u Americi i delu zapadne Evrope ima Rim puno svojih problema da bi se bavio pokatolicavanjem Srba koji ionako cast izuzecima u nista neveruju jos od 1945. Nemozete ugroziti duhovno onog koji je tu istu duhovnost i moral izgubio dotakli smo duhovno moralno i svako drugo dno i vreme je da se radikalno menjamo vladike isto kao i politicari su samo odraz naroda iz koga dolaze a nas odraz u ogledalu nije ni malo prijatan mislite o tome.
Preporuke:
0
0
37 utorak, 23 novembar 2010 21:43
Nikola zec
Vrlo dobra analiza koju neko sa strane moze iskoristiti a to ko ce biti u pravu kad raskol nastane nije vise vazno.
Preporuke:
0
0
38 sreda, 24 novembar 2010 09:33
Danilo
@Danilo
Postavljeno mi je pitanje kako to da ja,sa ovakvim misljenjem,podrzavam SNS.Ja sam o tome vec pisao,ali Vi to vjerovatno niste procitali.
E,pa ovako.Ako u novinama citam striktno ono sto pise,onda ne bih ni ja glasao za SNS.Ako citam izmedju redova i ako slusam svoju intuiciju,onda kazem da je SNS na pravom putu.Zasto?
Tomo,kao radikal,gubio je izbore zato sto je Tadic narodu stalno prijetio 90-tim godinama,bijedom,ratovima,ek.sankcijama.Narodu je bilo dosta svega toga i glasao je za Tadica jer on obecava bolji zivot.Ljudi su po prirodi i karakteru materijalisti,a za "ideale ginu budale".
Tomo je morao promijeniti taktiku.Izbiti Tadicu adute iz ruku.Jer,kako voditi drzavu u kojoj podjela plata i penzija zavisi od MMF? Ako kazu nema kredita,nema ni penzija ni plata i pada Vlada.Zapad kaze necemo razgovarati sa SRS ni sa DSS i tacka.A "zuti" su drzavu doveli u duznicko ropstvo i sve rasprodali,ni banke svoje nemamo.Ali Zapad od Tadica trazi jos,Vojvodinu,Rasku, Kosmet,hoce"Beogradski pasaluk".Tadic se potpuno izgubio i svi vide da on mora otici.A ko ce doci?Dakle,treba nam neko lukaviji od lisice,da igra malo cik,malo cak,dok se situacija ne stabilizuje.Pustiti ruski kapital da maksimalno udje u Srbiju,uzeti njihove kredite,pa polako naprijed.Oni sa zapada znaju da Tomo nije njihov igrac,nisu ludi.Ali,ipak ga podrzavaju,jer ako ga ne podrze,mozda izgube uticaj na Balkanu u korist Rusije.Tu je dilema.Rusi nisu dali javnu podrsku SRS-u,a Tomi su je dali zato sto su bas oni najbolji sahisti na svijetu.
Istu situaciju smo imali u Srpskoj.SDS je bio satanizovan.Zapad dovodi Dodika na vlast sa nalogom,unistiti Srpsku.Dodik u dilemi,a onda nalazi rjesenje,raditi za Srpsku,a pozvati Putina da brani i njega i narod.Tako i bi.Zapad kaze:"Prevari nas ovaj Dodik".Tomo bi mogao postati Dodik,ali ce mu biti mnogo teze,zato sto je on na desnoj obali Drine.Narod Srpske odredjuje politiku svoje drzave,shvatate?Srbima nije mogla pomoci tadasnja Rusija,danasnja moze.
Preporuke:
0
0
39 četvrtak, 25 novembar 2010 00:23
@Danilo
da a narod je cipiripi i češlja se ko veverica...
Poenta je znači, da Toma osvojiti glasove na EU politici, a onda se "mudro" okrenuti Rusiji, Srbiji, Kosmetu i prevesla svoje birače i EU?
Bilo bi dobro da položi zakletvu u nekoj novoj crkvi jer je zakletvu datu u pravoslavnoj crkvi pogazio (za dobro Srbije podrazumeva se).
Baš je lisica.
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 25 novembar 2010 01:20
Joko
Na tadašnjem majskom Saboru, 2006. godine, Artemiju je od strane saborskih otaca naređeno da raspusti mafijašku grupu oko sebe, zvanu Rade Neimar, i da Simeona Vilovskog stavi pod sud. On je to, nažalost, bezočno izigrao, a sveti patrijarh Pavle je tada već bio oboleo. Izigrao je Artemije i sledeće upućivane mu komisije, kao i pozive da dođe na sednicu Sinoda. Zato je, posle izveštaja poslednje episkopske komisije od 10. februara ove godine, smenjen sa Eparhije, odlukom Sinoda od 11. februara, a 13. februara potpisanom i od njega samog.
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 25 novembar 2010 01:23
Irina
Poprilično mi je razočaravajuće čitati tekstove na NSPM, koji su vezani za crkvenu problematiku, jer ih uglavnom, ako ne uvijek, pišu potpuno necrkveni ljudi koji svoje šturo znanje sa Vikipedija ili priručnih veb sajtova, ili rekla-kazala enciklopecija, predstavljaju kao ozbiljne analize. Dok ne budete shvatili da Crkva NIJE "jedan od stubova srpstva" i da je Hristos iznad svega, pa i iznad vaših političkih i politikantskih stavova, nećete nikada biti u stanju da napišete ijedan članak koji ima smisla, jer će se sve vaše analize završavati na dnevnoj politici.

Vrlo, vrlo razočaravajuće.
Preporuke:
0
0
42 četvrtak, 25 novembar 2010 05:16
Danilo
@Danilo,
Vi,kao da meni nista ne vjerujete,,ha,ha,ha,ha,ah,a mozda sam u pravu i kod Tome Nikolica.Vidjecemo,,ha,ha,ha,ha,ah
A znate li vi gospodine @Danilo kako je Putin dosao na vlast i ko su mu bili sponzori?To sam gledao na americkoj TV i nista ne izmisljam.
Putina su Jelcinu predstavili glavni Jelcinovi ekonomski eksperti,Cubajs,zatim,Njemcov i Kirijenko.Pare je davao Berezovski,veliki medijski mag,i reklamirao ga u svim medijima u predizbornoj kampanji posto je Putin bio totalno anoniman.Pare su donirali i ostali Jelcinovi milijarderi koji su se za kratko vrijeme obogatili.Kazu zatim da im je Putin bio zanimljiv zato sto je imao mrezu ljudi u KGB ili kasnije FSB.A Jelcinovi suplji politicari su se bojali upravo te agenture i nadali se da ce ih Putin drzati pod kontrolom.
I dalje kazu da su svi mislili i bili ubijedjeni da ce Putin nastaviti Jelcinovu politiku.Cak su na TV citirali Putinove predizborne govore koji su isli tim njihovim nadanjima u prilog.
I sta se kasnije desilo.Kada je Putin dosao na vlast,okupio je svoje kolege iz KGB,okrenuo curak i poceo voditi svoju politiku,politiku koja odgovara Rusiji i njenom narodu,a ne tajkunima i Zapadu.U emisiji se dalje kaze da se danas na 75% najvaznijih drzavnih funkcija nalaze Putinovi drugovi iz KGB.Cubajsa,Njemcova i Kirijenka je zadrzao u svojoj administraciji iz zahvalnosti,a Jelcinu je nosio ruze i za rodjendane kao i na odar kada je umro.Obecao je Jelcinu da mu nece progoniti kcerke i zetove koji su nezakonito namlatili velike pare,i odrzao je rijec.
Kada se vidjelo da je Putin okrenuo politiku,Berezovski ga je,preko svojih medija poceo napadati,ali je ubrzo morao pobjeci u London da ne bi bio uhapsen kao njegov drug Kodorkovski,bivsi vlasnik Jukosa.Jedini list koji je Berezovskom ostao u Moskvi je Komersant koji ni danas nije naklonjen Putinu.
Eto,o tome ja pricam,dragi moj imenjace.
Preporuke:
0
0
43 četvrtak, 25 novembar 2010 10:49
Biljana Nikolić@Irina
Ja sam razočarana stavovima da crkva pripada Saboru, Patrijarhu i studentima bogoslovije a ne narodu. Razočarana sam što crkvu zatvarate za običan narod, a otvarate za odabrane koji razumeju višu filozofiju.
U komentarima "obrazovanih pravih vernika" se moglo pročitati da nije ništa strašno što će crkve biti prazne jer će ostati pravi vernici koji su se potpuno okrenuli veri. Znači džaba ti što pošteno radiš, što si dobar roditelj i poštuješ roditelje, što ne kradeš, ali ako si zbunjen promenama u crkvi, ako si zabrinut, ako te je strah,ako nisi dovoljno pametan da pratiš visoke razgovore ali si toliko svestan da ne prihvatiš "zdravo za gotovo",ako imaš u sebi pitanje - "čemu sve to i kuda to vodi" - ti si sektaš jer su Sinod, Patrijarh i studenti bogoslovije BEZGREŠNI i sve najbolje znaju. I naravno, ostaćeš bez ljubavi Božje.
Mnogo je više politike, naredbi i pretnji u stavovima Vaših pristalica nego u očajničkoj odbrani crkve onih kojima je blagost crkve najviše potrebna - narodu u Srbiji koji ne čite učene crkvene knjige i koji je (zamislite greha) vezao SPC za svoje srpstvo.
Preporuke:
0
0
44 četvrtak, 25 novembar 2010 11:14
Dragana
Draga Irina, ja imam potpuno suprotan utisak. Prateći druge medije, nalazim da su se svrstali na jednu od strana u ovom sukobu, neretko i vređajući onu drugu stranu. Tekstovi na NSPM su pre svega objektivni,izuzetno kulturni, izbalansirani, jezgroviti, i bez uvreda. Ja ih sa zadovoljstvom čitam. To što ih ne pišu teolozi je možda i prednost kada znamo kakav su očigledan haos napravili u SPC. A poslednji tekstovi povodom situacije su SPC su naprosto izvanredni. Pokušajte da ih pročitate ponovo.
Preporuke:
0
0
45 četvrtak, 25 novembar 2010 12:03
Kaluđer
@Joko

Sve i da ste u pravu, a ja mislim drugačije, nije se smelo dozvoliti da dođe do ovako duboke krize u SPC. Tu nije bilo ni trunke mudrosti. U pravu ste kada povezujete bolest blaženopočivšeg patrijarha sa ovom krizom, jer upravo tada su crkvu počeli da vode vladike koje su i izazvale raskol. Ako je neko lopov mora biti osuđen. Rade Neimar nije bio crkvena nego privredna organizacija (privredno društvo) koje je registrovano u APR Srbije. Ako je bilo mahinacija država je morala da reaguje, a ne da se nakon 5 godina oko toga narod i crkva deli. Ja ne znam da je vladika Artemije vršio pritisak na finansijsku policiju republike Srbije. Ako Vi znate, onda u redu!
Čudi me samo da Vam još uvek nije jasno da su finansijske stvari bile samo izgovor. I to loš!
Preporuke:
0
0
46 četvrtak, 25 novembar 2010 12:39
Petar Janketić
@Joko
Na tadašnjem majskom Saboru, 2006. godine, Artemiju je od strane saborskih otaca naređeno da raspusti mafijašku grupu oko sebe, zvanu Rade Neimar, i da Simeona Vilovskog stavi pod sud.
Nije istina da mu je "naređeno", već je UMOLjEN da raspusti "Rade Neimar", koji je uzgred rečeno bila privatna firma u vlasništvu Subotičkog i kako neko može "raspustiti" tuđu firmu?
On je to, nažalost, bezočno izigrao, a sveti patrijarh Pavle je tada već bio oboleo.
U svakom slučaju pored tih zahteva v.Artemiju upućenih od strane Sabora bio je i zahtev da v.Artemije izvesti Sinod do kraja septembra o tome šta je sve učinio po tim pitanjima. Vladika Artemije je poslao izveštaj Sinodu na vreme, na koji mu nikad ništa nisu odgovorili, tako da je vladika Artemije smatrao da je njegov IZVEŠTAJ PRIHVAĆEN povodom svih zahteva koji su mu bili upućeni. A inače, baš zato što je p.Pavle već tada bio oboleo, ekumenisti su uobičajenom galamom i manipulacijama USPELI da proguraju te besmislene i neosnovane zahteve v.Artemiju od strane Sabora. Na osnovu koje presude tvrdite da su oni "mafijaši"?
Izigrao je Artemije i sledeće upućivane mu komisije, kao i pozive da dođe na sednicu Sinoda.
Večno bih Vam bio zahvalan da navedete tačno kada i koju komisiju je v.Artemije "izigrao" i na koje sve sednice Sinoda se nije odazvao? Ako to niste u stanju da kažete onda molim Vas prestanite da širite neistine.
Zato je, posle izveštaja poslednje episkopske komisije od 10. februara ove godine, smenjen sa Eparhije, odlukom Sinoda od 11. februara, a 13. februara potpisanom i od njega samog.
Niko se ne može smeniti na osnovu IZVEŠTAJA, već samo na osnovu OPTUŽNICE, zato je ta njegova smena bila nezakonita, ali on je to potpisao radi mira u Crkvi nadajući se da će mu dati priliku da iznese svoju odbranu, ali oni mu to nikako nisu dozvoljavali.








Izigrao je Artemije i sledeće upućivane mu komisije, kao i pozive da dođe na sednicu Sinoda.
Preporuke:
0
0
47 četvrtak, 25 novembar 2010 22:33
@Danilo
Posle ovakve Vaše besede, sigurne su dve stvari
- iskreni ste u želji da Srbija dobije pravog vođu
- ako niste u ranim tridesetim, već stariji, onda ste naivni.

Zašto i kako je Putin izabran, totalno ste pogrešno shvatili i zaboravili ste kolika i kakva je lisica bio Jelcin. Jelcin se na svom kraju odlučio za Putina, a on je znao koga preporučuje svojim biračima za svog naslednika.
Ovde svi ( Tadić,Čeda,Toma,Čanak) glume Putina u medijskim nastupima, prezentaciji moći, lupanju šakom o sto, ali nemaju ono najvažnije - državničke sposobnosti i mudrosti.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner